Unde imi este motivatia? sau De ce imi e greata dimineata?!


Dupa multe ganduri m-am trezit inscrisa la facultatea de economie imediat dupa liceu. Nici nu apucasem sa simt bine gustul libertatii, al „caderii” lanturilor normelor pe care nu am putut sa le accept si sa mi le insusesc niciodata, ca m-am trezit inchisa in alta colivie, de data asta cu gratii de aur si cu o tablita la intrare” FACULTATE”. Elanul meu de a cunoaste lucruri noi, de a trece la un nou nivela murit inca din primul semestru odata cu promisiunile profesorilor, intorcand-ma, iar la sistemul de liceu, conform caruia IN PRIMUL RAND, te prezinti la cursuri ca sa nu iei absenta…totusi de data asta se schimbase ceva, nu veneam ca sa nu iau absenta, ci ca sa iau prezenta si in al doilea rand, unde nimeni nu are nimic de spus, dar toate nasurile sunt pe sus, ca doar suntem la FACULTATE, nu?

Ma intrebam cand oare o sa incepem sa „ne purtam si sa actionam ca niste oameni mari, cu perspectiva si idei.” Mai pe scurt, cand o sa incepem sa gandim noi? Cu speranta ca „vom incepe” am trecut si semestrul al doilea din primul an. Dar ce sa vezi?! Timpul trecea cu greu. Ce spirit universitar, ce idei, ce initiativa? Toi „faceau” daca faceau ceva cu aditudinea:” eu i-am facut tema aleia, sper sa-mi dea un punct in plus…aaa si punctul de la prezenta”.

Deasemenea ma asteptam sa intalnesc oameni cu care sa am ce vorbi…ceva mai mult decat ce avem de „invatat”, cu care studenta e nu stiu ce prof, cu cine s-a mai combinat X, daca e bine sau nu face face Y si in general filozofari minimale, oameni implicati si cu initiativa. Evident ca asteptarile nu mi-au fost atinse pentru ca am dat de mentalitai ne compatibile cu a mea.

Imi povestea cineva despre experienta unui amic plecat la studii in alta tara pe un domeniu de studiu nu mult difetit de al meu. OPORTUNITATI! Trebuie sa recunosc ca am fost putin invidioasa cand am aflat cate usi deschise are…trebuie doar sa se hotarasca pe care din ele sa intre. Ca sa nu mai spun de modul de predare-invatare bazat pe practica si GANDIT. Un exemplu concret: pentru evaluare au primit fiecare cate o situatie la care trebuia sa vina cu o idee originala pentru a o rezolva. Da, asta e ceea ce ne lipseste noua. Noi suntem aici „obligati” sa urmam nu sa gandim sa avem idei(mai rau, am observat ca unii nici nu au idei, si, si mai rau, se prefac ca au)…sau mai bine zis putem gandi doar din punctul A in punctul B. ATAT! Ah, si sa nu uitam de note… cel mai relevant instrument de masurare a „desteptaciunii”.

FACULTATEA NU TE FACE MAI DESTEPT DOAR PENTRU CA ESTI ACOLO SAU ITI FACI TEMELE LA TIMP SAU AI INVATAT UN CURS „ASA CUM TREBUIE”.unii s-au prins deja!

Consider ca mediul in care evoluezi si cercul in care stai au o mare influenta in ceea ce priveste motivatia.

Este foarte important sa ai initiativa, sa vrei sa faci ceva mai mult decat a fost facut deja. Goana dupa note si viitoare job-uri pe baza de diplome decorate cu note mari imi pare ceva ca din trecut. Consider ca viitorul este  al oamenilor care vor sa schimebe ceva si care fac ceva in sensul asta, al oamenilor care nu isi impun limite care au aspiratii, vise, vointa si  chiar frustrari.

Dar pentru un moment…a cui sa fie „vina”? A sistemului ca promoveaza rahat sau a mea ca am asteptari poate prea mari?

In conditiile astea, si dupa aproape doi ani de ‘inchisoare”, cum sa mai fiu motivata?

Un gând despre „Unde imi este motivatia? sau De ce imi e greata dimineata?!

Lasă un răspuns

