Lumea ar fi un loc mai bun daca…


Lumea ar fi un loc mai bun daca absolut fiecare dintre noi si-ar investi energia in domeniul in care are vocatie, astfel nu am mai fi obligati sa suportam fete plictisite si replicile stupide, arogante, pline de nesimtire sau dispret ale unor oameni care traiesc pentru suma de bani lunara pe care o primesc in schimbul asa zisei lor contributii.

Zilele trecute mi-am facut timp sa ajung in una dintre binecunoscutele institutii publice ale acestei minunate tari unde trebuia sa DEPUN niste documente. M-am adresat individei din spatele primului ghiseu, cerandu-i sa ma indrume spre departamentul unde documentele respective trebuiau depuse. Cu fata-i plictisita si privirea pierduta intr-un abis din care clar nu voia sa fie trezita(expresia de „ce vrei de la mine? lasama-n place” ii ramasese pe fata din momentul in care am intrat in cladire pana cand am plecat)cucoana ma privea nedumerita in timp ce o intrebam unde trebuie sa merg pentru a depune documentele pe care le aveam la mine.

Dupa ce i-am cerut informatia intre noi s-a creat o prapastie. Iar raspunsul ei la intrebarea mea Ünde? a fost De ce?..si asta o data, de doua, de trei ori. I-am explicat cucoanei ce vreau si am mai intrebat-o o data unde, in ce parte a acelei cladiri gasesc biroul pe care il cautam. Continua sa ma priveasca cu ochi goi, plicitisita, deranjata ca venisem tocmai la ghiseul in spatele caruia numara probabil secundele pana i se incheia ziua de munca. Prapastia continua sa existe!

Poate daca ar fi trecut de indiferenta ostentativa de pe fata-i cazuta(pe care se puteau citi urmele frustrarii, plictiselii etc) ar fi reusit sa inteleaga ca tot ce avea de facut era sa imi arate(fie si cu degetul) o eventuala usa, astfel si eu si ea am fi salvat timp pe care sa il utilizam apoi cum vrem.

Atunci cand oamenii se lasa ghidati in viata de orice alt ceva decat vocatia cu care s-au nascut, lucrurile nu au cum sa mearga altfel decat prost, ineficient.

La ce bun, mai oameni, sa ai in buzunar o suma de bani pe care nu ai castigat-o muncind cu placere? Cum este posibil sa te trezesti in fiecare dimineata si sa te duci de buna voie spre o colivie?

Activitatile in care ne implicam de-a lungul vietii si in care ne punem energia trebuie sa le alegem de asa natura incat sa ne bucure sufletul, sa ne insenineze privirea, nu sa ne faca captivi in libertate.

Iti place dansul? Danseaza! Iti place sa calatoresti? Calatoreste? Iti place sa cunosti lucruri? Citeste, documenteaza-te! Iti place muzica? Canta! Iti place sa ajuti oamenii? Gaseste o modalitate de a face asta! Iti plac cifrele? Lucreaza cu ele! Nimic nu este mai nociv pentru suflet decat compromisul. Neurmand  chemarea,  scopul pentru care omul a fost „introdus” in lume acesta ajunge sa se depersonalizeze.

Mergi pana la capat pentru visul tau. Responsabilitatea fata de noi insinenu este reprezentata de goana dupa hartii, ci este aceea de a ne gasi si urma  vocatia, propriul drum, acela fiind singurul care ne poate face fericiti si astfel lumea ar fi un loc mai bun pentru fiecare!

2 gânduri despre „Lumea ar fi un loc mai bun daca…

Lasă un răspuns

