tablou monoton


Ploua torential cand am ajuns in gara. Stropii reci si repezi imi prevesteau o raceala puternica daca aveam sa mai stau mult timp in raza lor de actiune, asa ca am alergat spre statia de autobuz, unde m-am adapostit pentru cateva minute bune, pana cand autobuzul vechi si zgomotos a  ajuns si strecurandu-ma printre multimea de oameni ce se inghesuiau sa urce cele trei trepte metalice pentru a prinde unul din locurile liber, m-am asezat pe un scaun apropae de una dintre usi. In dreapta mea, prin cartonul crapat, se serpuia spre picioarele mele un firicel de apa rece si murdara. Autobuzul scartaia din toate incheieturile si pentru a ma proteja de vreun accident din cauza franelor bruste mi-am prin mana de bara metalica ingaurita si roasa de timp din fata mea.

Oamenii speriati de ploaie urcau din ce in ce mai multi in fiecare statie, astfel, dupa primele minute de mers un aer inabusitor si greu de respirat ne invaluia pe toti. M-am pozitionat cu grija pe scaunul meu astfel incat sa nu ajunga la mine firicelul de apa ce iesea din peretele autobuzului si cum aveam drum lung de parcurs in acel mijloc de transport  ce parea din clipa in clipa ca o sa cedeze in mijlocul strazii, am inceput sa privesc in jur.

Fete plictisite, priviri ce isi pierdusera de mult stralucirea, ochi cercetatori si nesiguri, riduri, fete neexpresive, batrani morocanosi…auzeam barfe ieftine scurgandu-se de pe buzele aspre ale unor femei masculinizate, ale caror preocupari sunt cu siguranta altele decat grija pentru propria persoana, vedeam agatati de barele de metal ale autobuzului oameni cu priviri neincrezatoare, cercetatoare, gata sa fuga…undeva, oriunde….

Si stropii repezi continuau sa izbeasca geamurile murdare ale autobuzului….

Lasă un răspuns

