Ce zici de o vacanță în nord? Suedia?


Chiar dacă toamna a apărut pe nepusă masă nu regret nici o clipă răceala datorată schimbării bruște de temperatură.  Ce bine că am scăpat de vară! Nu doar pielea mea este sensibilă la căldura soarelui, ci întreaga mea ființă. Pot spune că fac parte din micul grup al oamenilor ce nu agrează prăjitul la soare pe malul mării și mai repede aș accepta să urc pe Himalaya.

Ba mai rău! Verile au început să fie tot mai fierbinți, mai arzătoare, dar nu în sensul sexy al cuvântului, ci în sensul de seră. Pot spune că vara asta m-a speriat atât de tare încat am revenit la un gând  mai vechi și anume acela de a locui într-o țară nordică unde căldura să nu mă mai găsească.

Am luat o hartă a lumii și cu ochii închiși  mi-am pus degetul pe Suedia. Am început apoi, prin intermediul bunului meu prieten google, să caut mai multe detalii despre „mai noului tărâm al fagaduinței”.

Nu știu dacă mă voi muta prea curând acolo, dar clar am pus aceasta țara pe lista cu locuri în care vreau să ajung.

Am pregătit mai jos o scurtă listă cu lucruri interesante despre Suedia:

  1. nopțile de vară sunt albe. Albe la propriu. În mijlocul verii nu există noapte…În schimb iarna abia se întrezărește un firicel de lumină  și acesta doar pentru câteva ore.
  2. Loreen, ABBA, The Cardigans, Avicii, Roxette, Lykke Li, Swedish House Mafia…sunt doar câteva nume, Suedia fiind cel mai mare furnizor mondial de muzică pop.
  3. 260 000 de reni traiesc în Suedia. Oare sunt toți ai lui Moș Craciun? 🙂
  4. o bilă neagră a Suediei este reprezentată de nivelul foarte ridicat al taxelor.
  5. în nordul Suediei, la Jukkasjärvi  a fost construit primul hotel de gheață din lume. Brrrrr….122653-2

Dacă te gandești și tu să călătorești în nord uite și o mică listă cu atracții turistice:

  1. pentru început îți poți savura cafeaua într-una dintre multele cafenele din Gamla Stan (Centrul Medieval) din Stockholm;
  2. îți poți încânta privirea la impresionantul Muzeu Fotografiska;
  3. apoi, clar trebuie să îți îndrepti pașii spre Muzeul ABBA;
  4. daca vrei să te bucuri de puțină istorie Palatul Drottningholm este locul potrivit;
  5. un alt loc extraordinar este Regatul de Cristal, opera iubitorilor de sticlă.
Lasă un răspuns

