Iarna cu aromă de cărți


Mai este puțin timp până când iarna o să își aștearnă trena albă peste orașe, sate, câmpii, creste de munți și ramuri de copaci. Pot spune că am visat la asta toată vara, deoarece eu nu sunt omul căruia să-i placă soarele sau orice legat de acesta. Deocamdată mă bucur de toamna se își face de cap printre frunze ca un preludiu al iernii.

Din grupul meu de prietene sunt singura persoană care aproape disprețuiește vară și pune iarna la loc de cinste. Uneori sunt întrebată „ce îți place atât de mult la anotimul acela? Este frig, trebuie să pui pe tine foarte multe haine, ți se strică coafura etc.” Dar iarna este la fel ca viața. O să îți placă sau nu în funcție de cum privești lucrurile. Răspunsul meu la întrebări precum cea de mai sus este întotdeauna acelaș „îmi place ciocolata caldă, dimineața, în timp ce privesc fulgii friguroși și jucăuși cum dansează pe lângă fereastră.” Și îmi mai plac mirosul de portocale și cel de brad în preajma sărbătorilor.

Că tot am amintit de sărbători, o parte care mă pune în ficare an în dificultate este alegerea cadourilor pentru cei dragi. Îmi este greu să aleg un cadou și asta pentru că, fiind perfecționista, caut mereu cadoul perfect pentru fiecare, iar cum pe piață există o uniformizare înfricoșătoare și dezamăgitoare pentru mine nu prea știu ce să aleg. Prefer cadourile folositoare, nu pe cele costositoare, iar folosul acestora îmi place să fie unul mai degrabă emoțional decât material, căci de obiecte nu ducem în mare parte lipsă.

M-am hotărât să fac o listă cu apropiații cărora le voi face cadouri anul acesta. Mi-am făcut un ceai de lămâie apoi m-am așezat la birou. Nu am deschis editorul de texte așa cum fac deobicei, ci o agentă, iar în loc de mouse am luat un stilou cu penița de argint și am pictat în albastru, pe hârtia albă, numele persoanelor dragi. Lampa pe be birou învelea cameră într-o lumină gălbuie cumva în asentiment cu vântul ce izbea frunzele îngălbenite de fereastra mea. După 20 minute de căutat printre amintirile ce le păstrasem din magazinele pentru cadouri pe care le cercetasem de curând, m-am enervat și am sărit din scaunul confortabil direct lângă fereastră. Dintr-un singur gest am lăsat frigul nopții de noiembrie să îmi invadeze camera.

262367_471576916196521_2112326869_n
sursă: http://www.raobooks.com

I-am eliberat din mintea mea pe cei apropiați și m-am gândit la mine. Apoi, m-am întrebat „eu ce îmi doresc de crăciun?” Mi-am golit mintea pentru câteva secunde și am ascultat murmurul toamnei. Hmmmm….”mi-aș dori ca iarna aceasta să mi-o petrec lângă fereastră, cu o cană mare de ciocolată caldă, pierdută printre paginile unei cărți care să mă țină cu sufletul la gură. Noaptea mă provoca să mă arunc între paginile unui thriller.” Am intrat pe pagina edituri RAO cu ale cărei volume și prețuri eram deja familiarizată.

Am găsit repede ceva ce instintul meu mi-a șoptit că o să îmi placă: SFÂRȘITUL DOMNULUI Y de Scarlett Thomas. Parcă mi se făcuse poftă de citit așa că am continuat să caut. Înclinația mea spre a despică firul în patru mi-a scos în cale o provocare: IUBITE CAIN, un thriller psihologic de Ignacio Garcia Valino, iar pentru a condimenta călătoria mea în lumea cărților am aruncat o privire în categora RAO clasic de unde am luat puțin praf de controversă cu cartea BĂIEȚII de Henry de Montherlant. 

Cărțile ne permit să trăim mai multe vieți. Ne invită, printre paginile lor, să luăm parte la viața personajelor ce le animă, să traim o data cu ele, prin ele…aventuri, emoții…

De pe birou lista în cerneală mi-a atras atenția. HMMM… cum ar fi dacă iarna aceasta le-aș dărui tuturor câte o poveste, plus că, având în vedere prețurile( cărțile alese de mine aflându-se undeva în jurul valorii de 18) mi-aș putea permite câte o carte pentru fiecare. DA! IARNA ASTA TOATĂ FAMILIA CITEȘTE!

cfbookcoffeebookscoffeecupsnow-f034459a87e43e2d46e2b7758172112c_h
sursă: blogdecititori.ro

Articol scris pentru SuperBlog!

Lasă un răspuns

