Energie de La Fântâna


Îmi căutam de ceva timp un loc de muncă. Nu găseam ceva care să rezoneze cu aspiraţiile mele şi tot ce făceam era să merg cu silă la interviuri în speranţa că o să mă convingă ceva, cumva. Pentru că timpul trecea iar banii erau din ce în ce mai puţini a trebuit să optez pentru unul din job-urile de al căror interviu trecusem cu bine. Offf…iar vânzări. Detestam domeniul acesta. Mai încercasem cu ani în urmă şi fusese un adevărat eşec. Îmi epuizasem energia şi îmi pusesem nervii la grea încercare. Dar, aflată fiind sub presiunea lipsei banilor a trebuit să mă înrolez în acel război cu mine însămi. Ştiam ce mă aşteaptă şi speram să găsesc altceva care să îmi aducă o sursă de venit în cel mai scurt timp. Amintirea încercării eşuate de a răzbate pe acest teren minat îmi făcea reacomodarea şi mai dificilă.

Am ajuns într-o luni dimineaţa. O dimineaţă rece de toamnă. Fără chef, fără ambiţie. Mi-am luat locul la biroul pregătit pentru mine. Ştiam ce avea să urmeze şi aşa a fost. Două ore de chin până a venit pauză. Am ieşit să fumez plictisită. În bucătărie câteva persoane stăteau la coadă la cafea, toate în faţa unui singur aparat deşi mai era unul de la care s-ar fi putut servi. Hmm…aşa bună să fie cafeaua asta? Mă întrebam în timp de îmi căutam bricheta. Am ieşit apoi din bucaratie cu un pahar de apă şi am fugit spre lift, sperând să mai prind câteva minute de pauză pentru a-mi îneca amarul în fumul ţigării.

Când m-am întors bucătăria era goală. Aparatul în faţa căruia stătuseră atâtea persoane era liber. M-am gândit că nu mi-ar strica o cană de cafea care să mă mai distragă de la activitatea mea plicitisitoare. În momentul acela am avut o revelaţie. Papilele mi-au fost inundate de un gust intens şi aromat. „WOW, cafeaua asta chiar e bună!”

office-coffeesursă:http://greenbeanroasters.com

Ziua următoare am plecat de acasă puţin mai veselă, dorindu-mi să simt din nou gustul acela al cafelei. Dar nu era vorba doar de gust, ci şi de energia pe care o simţeam cum mă trezeşte din somnul dezgustului meu. În timp, lucrurile au început să se schimbe şi în ceea ce priveşte rezultatele mele, căci aveam un motiv pentru care să vin şi apoi, energie care să mă susţină până la finalul programului. Am început nu doar să am rezultate motivante, dar ele creşteau, creșeau, creșetea.
Astfel, iată-mă după câţiva ani în fruntea propriei mele afaceri. Ghici ce? Vânzări.

 

Atunci când vrei să ajungi cât mai sus, când vrei ca afacerea ta să crească, în primul rând trebuie să investeşti în oamenii cu care lucrezi. Trebuie să îi motivezi şi să le creezi o ambianţă plăcută pentru a lucra şi a fi productivi în munca lor. Am înţeles lucrul acesta la ceva timp după ce afacera mea cu produse de bucătărie a atins un nivel pe care oricât aş fi încercat nu reuşeam să îl depăşesc.

Până la momentul respectiv mă axasem pe calitatea produselor pe care le comercializam, iar lucrul acesta s-a reflectat într-un sens pozitiv asupra vânzărilor, acestea  continuând să crească, dar până la un punct. Atunci am decis să efectuez un control asupra calităţii muncii angajaţilor mei. Am încercat să îmi dau seama ce i-ar motiva pe oameni. Deşi pare uşor telemarketing-ul este defapt o muncă ce necesită nervi de oţel, rezistentă la stres şi rutină…iar oamenii, prin natura lor, după un timp în care activitatea se repetă, îşi pierd energia şi entuziasmul, iar aici trebuie să intervii că angajator pentru a-ţi stimula angajaţii să îşi sporeasca productivitatea.

M-am gândit atunci ce i-ar putea ajuta pe oameni să îşi menţină energia în timpul programului de lucru. Am observat că o mare parte din angajaţi ajungeau la lucru dimineaţa cu câte un pahar de cafea cumpărat de undeva din apropiera clădirii în care îşi desfăşurau activitatea.

D8MvfUF_pachet-cafea-kafune
Hmmm…cum ar fi dacă, angajații mei s-ar bucura de  mirosul intens și aromat al cafelei în fiecare dimineață pe biroul lor? O cafea care să îi faca să o aștepte, să se gândeasca la ea pe drumul spre birou. Am început să caut furnizori de servicii de aprovizionare cu apă şi cafea pentru companii. M-am gândit să le ofer angajaţilor mei o cafea de calitate care să le învăluie dimineţile într-o aromă plăcută şi care să îi binedispună, oferindu-le în acelaș timp energia necesară pentru a-și desfășura munca, așa cum mi se întâmplase mie cu ani în urmă. După ce am cercetat mai multe oferte, m-am oprit asupra La Fântâna. Oamenii aceştia îmi propuneau o cafea din sortimente de boabe, o cafea cu un gust intens, brand propriu, KAFUNE. De asemenea, îmi puneau la dispoziție pachetele de servicii complete incluzând cafea, echipamente, livrare, mentenanţa şi service. Am dat curs ofertei lor şi le-am făcut o vizită împreună cu Mimi, asistenta mea – iubitoare de cafea penru a avea şi a doua opinie în legătură cu cafeaua pe care voiam să le-o ofer angajaţilor mei.

O priveam pe Mimi cum sorbea picăturile fierbinţi, în timp ce pe faţa ei se contura un zâmbet de satisfacţie. „Cu siguranţă este una dintre cele mai bune cafele pe care le-am băut. Gustul intens parcă mă trezeşte la viaţa” Spuse ea fără să lase cana din mână. Papilele mele erau de acord, încântate că, pentru prima dată după mult timp se pot bucura de o cafea bună. Fiindcă La Fântâna oferea şi o apă de izvor foarte bună am optat şi pentru acest elixir al vieții, ce avea menirea să ofere angajaților hidratarea necesară pe parcursul zilei, luând în custodie câteva dintre aparate watercooler și urmând să îmi fie asigurat necesarul de apă la pet de 0,5 l pentru ședințe și alte evenimente. Am bătut palma.

sticle pet pe fond alb impreuna
La două săptămâni, am primit o vizită de la unul dintre furnizorii mei, urmând să discutăm despre o linie nouă de produse şi implicit despre bani. Bani ce îi fac pe unii oameni foarte serioşi, iar membrii echipei furnizolului meu sunt genul acela de oameni. Urma să fie o discuţie lungă. Mimi pregătise cafelele, iar apa era deja pe masă. Mirosul cafelei a dat jos uşor uşor măştile rigide, iar zâmbetele şi voia bună au transformat discuţia într-un câştig pentru ambele părţi.

În timp ce treceam înpreuna cu echipa furnizolului meu pe coridoarele etajului trei, acolo unde oamenii din call center îşi făceau treaba, am fost întrebată, cum reuşesc să îmi motivez angajații astfel încât să își păstreze entuziasmul chiar şi după 6 ore de vorbit la telefon și să crească productivitatea. I-am spus curiosului că răspunsul se afla chiar în mâna lui. Da, Tudor plecase cu una dintre cănile de cafea pe care Mimi le servise. Mi-a pus câteva întrebări legate de furnizorul meu de servicii de apă şi cafea pentru companii şi i-am recomandat cu incrdere La Fântâna pentru că, în cazul meu, chiar a făcut diferenţa.

logo

Articol scris pentru SuperBlog!

2 gânduri despre „Energie de La Fântâna

Lasă un răspuns

